Wiedza szefa dotyczące działań projektowych

Posted on Updated on

Zarządzanie przedsięwzięciem było najczęściej łączone z awansowaniem przełożonego funkcyjnego do wypełnienia nowego i nietypowego projektu dla organizacji. To kojarzenie roli menedżera przedsięwzięcia wywodzi się z faktu, iż jeszcze niedawno ludzie stawali się menedżerami zespołów projektowych przypadkowo. Najczęściej na pewien okres dawano im nowe zadania.
Wszyscy mają wiedzę, że kompetencje niezbędne do organizowania działań projektowych zdobywa się metodą kursów kierowniczych albo specjalnych cykli szkoleniowych. Kierownicy projektów zwykle muszą administrować projektem uczestnicząc w nim na całego. Dość dużo informacji przeczytasz tu:
Oceny – Szkolenia Zmiany W Firmie
W niniejszym blogu opiszę istotne obszary technik kierownika przedsięwzięcia. Techniki z administrowania przedsięwzięciem zamykają się kilku zakresach:
-    integrowanie czynności, a więc kompleksowe spojrzenie na projekt i zrealizowanie całej listy czynności,
-    zdefiniowanie obszaru zadań, a w realnej sytuacji przywodzi na myśl zdolność delegowania czynności i definiowania wzorców ich przeprowadzenia,
-    zarządzanie zadaniami podwładnych, uznawane za istotną zdolność managera zespołu projektowego,
-    zarządzanie kwestią zaopatrzenia, czyli podejmowanie decyzji w sprawach planów zakupowych kolejnych urządzeń i znajdowanie dobrych cen u dostawców,
-    administrowanie zasobami ludzkimi, czyli umiejętności tworzenia zespołu projektowego oraz ogrywania roli szefa swojego personelu w projekcie,
-    komunikowanie się pomiędzy ludźmi,
-    zabieganie o techniki wykonania zadań w projekcie,
-    administrowanie płynnością finansową w przedsięwzięciu,
-    ocena ryzyka odnoszącego się do realizacji projektu.
W tych tematach sprzedałem w ostatnim czasie dużo szkoleń. Uczestnicy poszukiwali podczas tych szkoleń realnych kompetencji i metod do projektów. Jestem zaciekłym fanem tych zagadnień i uważam, że prawie każdy szef wydziału powinien poznać metody jak administrować projektami.
CO TO ZA BLOG?

Na naszym blogu  zwykle piszemy   o:
- pomiary kompetencji ludzi w firmach
- kwestionariuszy rozwojowe
- programy rozwojowe z zarządzania
- wyjazdy dla pracowników
- zarządzanie personelem
Z satysfakcja gościmy Państwa w blogu i zapraszamy do kolejnych odwiedzin na naszej witrynie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>