Wady i zalety zarządzania które będzie się opierać na najnowszej modzie i trendach.

Posted on

Jednym z poważniejszych błędów, które się przytrafiaj niektórym managerom kierujących zespołem pracowników jest zbytnie uleganie trendom w zarządzaniu. Nie chcą oni wybierać dobrych, a co najważniejsze dostosowanych do potrzeb firmy rozwiązań, które zagwarantowałyby stabilny rozwój. Skupiają za to mnóstwo energii na wdrażanie nowinek, które niekoniecznie są potrzebne w funkcjonowaniu firmy.

Często zarządzanie w taki sposób w pierwszej chwili może sprawiać wrażenie nowoczesnego i skutecznego. Jednak przeważnie wiąże się to z tym, że określone metody będą działać w danym przedsiębiorstwie przez pewien czas, a później zastępowane są w całości następnymi. Idzie na to mnóstwo pieniędzy i czasu, a efektem takich działań jest zwiększająca się dezorganizacja w firmie.

Będzie się tak działo z takiego powodu, że praktycznie wszystkie te nowinki i pomysły są wprowadzane całkowicie przypadkowo, bez powiązania w kompleksową wizję tego, jak firma ma się rozwijać. I jeżeli w dokumentach wszystko dobrze wygląda, a wyniki mają przyprawić o zawrót głowy, to w praktyce najczęściej tak prowadzona polityka raczej niewiele przyczyniać się będzie do tego, że firma faktycznie będzie się rozwijać.

Wielu managerów ma z tym kłopoty dlatego, że funkcjonują oni przede wszystkim opierając się na emocjach, bez chłodniejszego spojrzenia i oceny danego rozwiązania. Czasem będzie to również ślepe podążanie za tym, co posiada konkurencja, choć nie w każdym przypadku pomysły jakie się sprawdziły w jednym zespole ludzi będą odpowiednio skuteczne w innym miejscu.

Skutki decyzji podejmowanych w taki sposób przeważnie od razu widoczne nie będą, a zaczną się objawiać dopiero po dłuższym okresie czasu. Za to dość wymierne są koszty, które są do poniesienia w związku z nowymi pomysłami i rozwiązaniami, a także czas, który przeznaczyć trzeba będzie na to wszystko.

Dość często te niezwykle efektowne pomysły przesłaniają faktyczne potrzeby firmy i będą uniemożliwiać próby ich wprowadzenia. Dodatkowo zbyt duże żonglowanie nowymi rozwiązaniami i pomysłami sprawić może, że podstawowym celem takiej firmy przestaje być zwiększanie zysków z działalności, a cała energia idzie właśnie na to, aby któryś raz z rzędu przeprowadzić reorganizację pracy we wszystkich działach.