Jakie efekty przynosi diagnozowanie oczekiwań rozwojowych

Posted on

Badanie oczekiwań rozwojowych pracowników definiuje się jako rozłożony w czasie sposób badania, kiedy to zostaje przedstawione  w jasny sposób zapotrzebowanie dotyczące szkolenia. Wtedy sprecyzowane są obszary niezbędnych kompetencji, określone sposoby pozyskania i wybierany jest efektywny harmonogram przeprowadzenia procesu dydaktycznego. Zbliżone definicje znajdziesz na tej stronie:   Development Center
Jako kolejny krok po zbadaniu oczekiwań szkoleniowych idzie się do zcharakteryzowania efektów projektu szkoleniowego, jakie zaplanowano, że umożliwi zniwelowanie ”dziur” wiedzy. Wyznaczone cele pozwalają ułożyć harmonogram i zrealizować przedsięwzięcie edukacyjne, a następnie je opisać. Cele bywają ujmowane w poniższe grupy: doświadczalne, zachowawcze, emocjonalne.
Rezultaty badania wymagań szkoleniowych w literaturze wymienia się jako w kolejności od najważniejszych:
- Poznanie rzeczywistych sytuacji z życia zawodowego grupy – ażeby dokładnie te kwestie omawiać w ramach projektu szkoleniowego.
- Badanie oczekiwań  uczących się. Daje to odniesienie się do zagadnień ważnych dla pracowników, a nie wyłącznie do kwestii firmy zatrudniającej uczestników.
- Zbadanie planów i pozycji rynkowej organizacji, dokładnie wtedy gdy projekt szkoleniowy prowadzi niezależny szkoleniowiec.
Dalej zamieszczam typowe sprawy w diagnozowaniu potrzeb rozwojowych.
- Czy przedsiębiorstwo stosuje mechanizm motywacyjny oraz system ocen?
- W jaki sposób przedsiębiorstwa stosuje motywacyjny efekt kształtowania płac?
- W jaki sposób przedsiębiorstwa ocenia poziom zaspokojenia potrzeb osób zatrudnionych?
- Jakie przeszkody z motywowaniem pracowników napotyka kadra menedżerska?
- Czy stosowany bywa coachingowy pierwiastek feed backu w czasie rzeczywistym?
Tyle naszych myśli.
Redakcja:Stanisław Jachem
Twórca tej notatki  jest absolwentem wydziału chemii Uniwersytetu Łódzkiego i studiów podyplomowych z obszaru  księgowości. Posiada certyfikat Mistrza Wizerunku Osobistego EUK. Pracuje w Narwiku.  Od osiemnastu lat szkoli i kreuje gry odnoszące się do przedsiębiorczości w sektorze „kancelarie prawne i doradztwo”.

TAGI:
Badania kultury organizacyjnej
Systemy ocen w przedsiębiorstwach
Polityka HR w zdywersyfikowanej organizacji
Zaawansowane zarządzanie personelem
Projekty doradcze i wdrożeniowe w HR
Kształtowanie przywództwa
Development Center

Badanie oczekiwań rozwojowych pracowników definiuje się jako rozłożony w czasie sposób badania, kiedy to zostaje przedstawione  w jasny sposób zapotrzebowanie dotyczące szkolenia. Wtedy sprecyzowane są obszary niezbędnych kompetencji, określone sposoby pozyskania i wybierany jest efektywny harmonogram przeprowadzenia procesu dydaktycznego. Zbliżone definicje znajdziesz na tej stronie:
http://www.hrmapa.pl/aktualnosci/pokaz/17/assessment-development-center-  Development Center
Jako kolejny krok po zbadaniu oczekiwań szkoleniowych idzie się do zcharakteryzowania efektów projektu szkoleniowego, jakie zaplanowano, że umożliwi zniwelowanie ”dziur” wiedzy. Wyznaczone cele pozwalają ułożyć harmonogram i zrealizować przedsięwzięcie edukacyjne, a następnie je opisać. Cele bywają ujmowane w poniższe grupy: doświadczalne, zachowawcze, emocjonalne.
Rezultaty badania wymagań szkoleniowych w literaturze wymienia się jako w kolejności od najważniejszych:
- Poznanie rzeczywistych sytuacji z życia zawodowego grupy – ażeby dokładnie te kwestie omawiać w ramach projektu szkoleniowego.
- Badanie oczekiwań  uczących się. Daje to odniesienie się do zagadnień ważnych dla pracowników, a nie wyłącznie do kwestii firmy zatrudniającej uczestników.
- Zbadanie planów i pozycji rynkowej organizacji, dokładnie wtedy gdy projekt szkoleniowy prowadzi niezależny szkoleniowiec.
Dalej zamieszczam typowe sprawy w diagnozowaniu potrzeb rozwojowych.
- Czy przedsiębiorstwo stosuje mechanizm motywacyjny oraz system ocen?
- W jaki sposób przedsiębiorstwa stosuje motywacyjny efekt kształtowania płac?
- W jaki sposób przedsiębiorstwa ocenia poziom zaspokojenia potrzeb osób zatrudnionych?
- Jakie przeszkody z motywowaniem pracowników napotyka kadra menedżerska?
- Czy stosowany bywa coachingowy pierwiastek feed backu w czasie rzeczywistym?
Tyle naszych myśli.
Redakcja:Stanisław Jachem
Twórca tej notatki  jest absolwentem wydziału chemii Uniwersytetu Łódzkiego i studiów podyplomowych z obszaru  księgowości. Posiada certyfikat Mistrza Wizerunku Osobistego EUK. Pracuje w Narwiku.  Od osiemnastu lat szkoli i kreuje gry odnoszące się do przedsiębiorczości w sektorze „kancelarie prawne i doradztwo”.

TAGI:
Badania kultury organizacyjnej
Systemy ocen w przedsiębiorstwach
Polityka HR w zdywersyfikowanej organizacji
Zaawansowane zarządzanie personelem
Projekty doradcze i wdrożeniowe w HR
Kształtowanie przywództwa
Development Center

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>