Jak skomponować efektowne szkolenie

Posted on

Wyniki wcześniej przygotowanego szkolenia bywają pochodną kilku charakterystycznych elementów programu szkoleniowego. Przewidzenie ich oraz sprawne i skuteczne ukierunkowanie wpływa na chęć do aktywnego udziału osób biorących udział oraz wówczas jest możliwość, aby wystarczająco wcześnie zlikwidować czyhające kłopoty w odbiorze szkolenia.
Wyniki treningu najbardziej wynikają z zaplanowanej metody projektu szkoleniowego. Poszczególne dydaktyczne strategie przekazywania wiedzy najchętniej stosowane przez rodzimych wykładowców w ostatnim czasie mogą być stosowane na przemian. Można wyodrębnić następujące wersje kursów o charakterze szkoleniowym: podczas wykonywania obowiązków, na stanowiskach pracy i poza stanowiskiem pracy. Wtedy można w zależności od sytuacji planować szkolenia w centrach szkoleniowych, salach seminaryjnych oraz w symulacjach biznesowych. Połączeń strategii szkoleniowych oraz programów bywa niezwykle dużo, jednakże ich kompozycja jest pochodną wymagań firmy. Szczegółowy opis zamieściłem na tej stronie: Zaawansowane Gry Biznesowe 
Teraz przytoczę sposób definiowania wybranych metod projektów szkoleniowych.
Management Game – pokazuje neutralne warunki w organizacji a także wybranej branży oraz występujące procesy i uwarunkowania. Dzieje się to w środowisku oddającym uwarunkowania realiów przedsiębiorstwa. Zaprojektowane są też przykładowe konflikty oraz zawiłości informatycznych narzędzi kierowania firmą. Osoby uczestniczące w szkoleniu nie posiadają wyłącznej kontroli w związku z tym muszą starać się sobie poradzić. Efekty takiego zadania są zwykle rejestrowane. Tego rodzaju techniki przekazują kompetencje analizowania problemu, planowania ich konsekwencji i kompetencji współdziałania w grupie.
Studium przypadku – inaczej opis sytuacji z realnej firmy lub stworzone sztucznie historie przedstawiane uczestnikom. Tego typu przykłady oznaczają konieczność zajęcia się precyzyjnie opisanym, praktycznym zjawiskiem. Uczestnicy muszą przeanalizować i rozwiązać problem, a następnie przedyskutować to z trenerem oraz resztą grupy. Taka technika z założenia pociąga za sobą większą ilość czasu.
Grzegorz Kuna
Twórca tego postu jest absolwentem kierunku iberystyki Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z zakresu  inżnierii przemysłowej. Posiada certyfikat Instruktora Odnowy Beavioralnej PAZ. Kieruje agencją treningową w Tychach.  Od dziewięciu sezonów koordynuje warsztaty i opracowuje badania odnoszące się do logistyki i transportu w sektorze „telekomunikacja”.

O NASZYM BLOGU:
Symulacje Szkoleniowe
Warsztaty miękkie
Gry korporacyjne
Komunikacja międzykulturowa
symulacje Kaizen
Kreatywność
Firmy szkoleniowe
Podręczniki dla moderatorów gier

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>