Ignorancja podnosi koszty

Posted on Updated on

Obserwując na co dzień – jako przedsiębiorca – działania przedstawicieli medycznych, doszedłem do wniosku, że jednym z niechcący popełnianych błędów w ich działalności bywa wciskanie produktu na siłę nawet wbrew klientowi. Rezultat jest łatwy do przewidzenia: wiele spotkań z klientami to szczerze mówiąc ryzykowanie odmowy klienta.
Problem ten kilka razy w miesiącu ćwiczę na organizowanych w każdym kwartale  szkoleniach z technik sprzedaży.
Praca włożona w rozmowę sprzedażową musi przynieść pożądany zwrot z tej pracy. Stanie się  tak, kiedy  w odpowiednim procencie pracownik podzieli swój wysiłek na każdy etap procesu  sprzedaży i nie zignoruje wspomnianego w poprzednich akapitach tematu.
Napiszmy to wprost: próba ignorowania kluczowych kroków to szybka droga do jednego skutku. Jest nim niechęć klienta. Niedobre ani dla samego handlowca – żyje przecież z prowizji, ani dla jego kierownika – jego zespół nie osiąga rezultatów, ani dla klienta – wykorzystał czas na rozmowę, po której nie osiągnął tego, czego potrzebuje.
Kiedy szkolę takich handlowców, zawsze zastanawiam się, co może być przyczyną problemu. I dochodzę do prostej konkluzji: w wielu sytuacjach jest to po prostu: potężna ignorancja.
Namawiam wszystkich handlowców: więcej pracy nad organizacją wizyty handlowej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>