Feedback w grach menedżerskich

Posted on

W czasie gier i symulacji trenerzy muszą precyzować rolę kontaktu zwrotnego na temat osiąganych efektów przez grupę. Na tym blogu przedstawię, w jaki sposób to stosować.
Czym jest feedback? Eksperci dowodzą, iż jest dostawcą informacji w obszarze zachowania, podejmowanej aktywności i umiejętności  danego uczestnika biorącego udział w szkoleniu – i procentuje to w specjalny sposób. Obserwowany podmiot – człowiek utrzymuje pozytywny stosunek do siebie, wytworów aktywności zawodowej i obserwatora, który ocenia podwładnego. Obserwator nakłania ocenianego do większego wyzwania na ścieżce w kierunku wybranych kompetencji. Więcej:  Gry Menedżerskie 
Całkiem fajnym ćwiczeniem na spostrzeżenie, w jaki sposób należy przekazywać feedback, bywa zastanowienie się, jak się zachowujemy – chodzi o powiązanie feedbacku z budowaniem relacji z pracownikami w odniesieniu do trzeciej potrzeby w piramidzie Maslova.

Znajdziesz pomoc w udzielaniu informacji zwrotnych, wtedy gdy planujesz symulację biznesową.

Chcesz uświadomić sobie jak reagujesz na informacje zwrotne? Zadaj sobie kolejne zagadnienia.

- Aktywnie poznajesz zdanie rozmówcy na temat czyjegoś zachowania?
- Uważniesz analizujesz, o czym była ostatnia wymiana zdań, próbując patrzeć na sytuację z perspektywy drugiej osoby?
- Rozważasz dodatnie i negatywne czynniki doskonalenia czyjegoś działania?
- Bez pośpiechu dyskutujesz o tym, co sądzisz o feedbacku twojego rozmówcy?
- Wspólnie z drugim człowiekiem planujesz kolejne działania?
- Pytasz o poprawę działań, gdy postrzegasz to za konieczne?
- Jesteś wdzięczny za komunikat zwrotny?

Staraj się być zupełnie szczery. W wielu sytuacjach mogło być porównywalnie dużo myśli na „nie”, jak tak. Poznając różne stanowiska, nietrudno zrozumieć z wielu problemów w wykorzystaniu informacji zwrotnych.

Jeszcze jedna ważna sprawa: w jaki sposób odbierać niepersonalnie zastrzeżenia co do zachowania? W tym miejscu prezentuję kilka zasad.

Dbaj o swój dobry nastrój.
Analizuj słowa.
Zwracaj uwagę na prowadzącego dialog, który mówi.
Nie oceniaj.
Nie mów, że rozmówca bywa niesprawiedliwy w ocenach.
Nie żartuj.
Nie interpretuj zbytnio zdań.
Nie skręcaj z tematu prowadzonego dialogu.
Nie próbuj znaleźć złych pobudek.
Upewnij rozmówcę, iż zauważyłeś swój dysonans poznawczy.
Cezary Prawda
Redaktor tego komentarza jest absolwentem kierunku socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego i studiów podyplomowych z dziedziny  analizy transakcyjnej. Posiada tytuł Mistrza Terapii Ustawień OCY. Rozwija swoją firmę w Nidzicy.  Od jedenastu lat koordynuje warsztaty i projektuje badania dotyczące radzenia sobie ze stresem w branży „magazynowanie i spedycja”.

O TYM PISZEMY:
Symulacje Team building
Kursy interpersonalne
Gry tworzone na miarę
Motywowanie
Symulacje Six Sigma
Kierowanie
Wydarzenia team building
Opracowania dla instruktorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>