Etapy tworzenia zespołu

Posted on

Dzisiaj opiszę wymagane  umiejętności szefa, gdy   jego własna firma jest na  kolejnych etapach cyklu rozwoju. Jak sami doświadczyliśmy, nieliczni kierownicy nie znają podstawowych zasad oraz technik, jakie muszą wykorzystywać do kierowania zespołem.
Aby czytelnik zrozumiał etapy budowania zespołu muszę napisać, co rozumie się pod pojęciami takimi jak zespół i grupa. Grupa jest małym zbiorem członków firmy. osoby będące w grupie podobnie oceniają świat, spędzają razem czas, motywują się nawzajem oraz oceniają siebie jako zespół. Wydział w instytucji, traktowany jako zespół, to inaczej różnorodna grupa, która debatuje nad trudnym zadaniem. Należący do tej grupy ludzie zmierzają do wspólnie podzielanego celu. Ustalone kompetencje współpracujących ze sobą muszą być takie same. Nauczyłem się  tego, kiedy odbyłem szkolenie podobne do tego:
Ciekawe I Zabawne Eventy Oparte o Gry Szkoleniowe
Według nas każdy kierownik musi zdobyć rozeznanie, na jakim etapie cyklu życia znajduje się  jego zespół.  To nie jedynie akademicka  reguła, ale również praktyczna technika stosowana do rozwoju  zespołu. Dział w firmie produkcyjnej sprawnie wykonuje nietypowe zadania, jeśli szef ma w pamięci wszystkie etapy formowania grupy.
Istnieją cztery kroki organizowania zespołu. Poziom układania mówi nam o tym, że ludzie w projekcie nieidentycznie rozumieją sposób działania, który będą chcieli osiągnąć. W zespole jest  wtedy dość  stopień ufności do kierownictwa.
pracownicy i kierownicy podczas sesji doradztwa przyznawali naszym trenerom, iż w tej fazie uważają na to co mówią i robią, są zwykle niezbyt otwarci, powoli poznają się.
Osobiste cele uczestników takich grup roboczych najczęściej są coraz bardziej zgodne ze sobą i z zadaniami grupy jako grupy.
Etap konfliktu w firmie jako zespole oznacza, że powinny się zaognić  niesnaski co do celów jakie określa sobie firma .  Ujawniają się nowe różnice zdań i ścieranie się opinii. Niezbyt szczegółowe określenie harmonogramu działań wywołuje u członków zespołu choroby zawodowe.
W tym właśnie momencie zwykle jest etap ustalania sposobów działania osób należących do zespołu. Ten etap zakłada, iż ludzie próbują ustalać uzgodnione reguły wykonywania zadań oraz normy zachowań.
To tyle haerowych inspiracji.
Redakcja: Henryk Guc
I DODATKOWO JAK ZWYKLE PORCJA NIETYPOWYCH DANYCH DOTYCZĄCYCH WYJAZDÓW INCENTIVE Z OSTATNIEGO OKRESU:
- Najpopularniejsza forma gier : gry miejsce
- Najwyżej ocenione w ankietach po szkoleniu ćwiczenia – opinie grup: gry konstrukcyjne z klockami
- Typowa liczebność grupy szkoleniowej: osiemdziesiąt osób.
- Optymalne dla klienta dni tygodnia na wyjazd: środek tygodnia.
- Najchetniej zamawiana destynacja: Beskidy

ŹRÓDŁO: Training Projects
Od sześciu lat wykonujemy zlecenia w branży spotkań dla pracowników pod marką Training Projects.
Zdajemy sobie sprawę, że udane szkolenie i wyjazd to także klimatyczny ośrodek konferencyjny. Na sprawdzonej i stale weryfiowanej liście posiadamy ponad sto przepięknych miejsc ze wszystkich rejonów Polski. Rekomendujemy sprawdzone imprezy integracyjne jak również  team building.Najczęściej działamy w Karkonoszach, w środkowej Polsce i na terenie Warmii i Mazur. Rekomendujemy  miejsca w ciszy i spokoju . W słoneczne dni pracujemy pod chmurką, a jeżeli aura nie sprzyja – pod dachem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>