Dobór instytucji szkoleniowej

Posted on

Jakie czynniki przekładają się na zaangażowanie uczestników oraz rezultaty projektu szkoleniowego? W jaki sposób zakupić najlepszy projekt doradczy? Powyższe zagadnienia analizują menedżerowie HR w wielu korporacjach.
Aktywność i satysfakcja i efekty projektu szkoleniowego (w spotkaniach zamkniętych) zależą od całej grupy czynników: odpowiedniego określenia zamierzeń uczestników, zastosowania metod oraz jak łatwo się domyśleć zmiennego elementu jakim jest człowiek. Niestety inna sytuacja jest analizowana w projektach edukacyjnych o charakterze otwartym. Wtedy muszę uczestniczyć zatrudnieni pracujący na tym samym stanowisku pracy, jednak wywodzący się z różnych organizacji. Wówczas metody wyboru firmy edukacyjnej będą podobne, jednak kooperacja z firmą prowadzącą szkolenie posiada najczęściej węższy charakter. Więcej znajdziesz w tej książce:  Warsztaty Prowadzenie Udanych Prezentacji .
Rekomendowana przez Polskie Stowarzyszenie Firm Edukacyjnych technika postępowania przy analizie wyników i jakosci warsztatu musi uwzględniać etap wstępnego działania szkoleniowego oraz fazę przedsięwzięcia właściwego. Jest to rezultatem odpowiednio przygotowanej diagnozy celów szkoleniowych. Na pierwszym etapie klient powinien rozpoznać, jaką metodę przeprowadzenia szkolenia – jako odpowiedź na poprzedzające ten fakt zdefiniowane zamierzenia – proponuje instytucja dydaktyczna.
W skutek otrzymania feedbacku organizacja edukacyjna ma możliwość rozeznać, czy jej oferta jest przyjęta przez firmę klienta i ma możliwość zaproponować kolejne badanie oczekiwać uczestników. W tej fazie często ma miejsce decyzję w sprawie dostawcy (firmy szkoleniowej).  Dalsze prace pociągają za sobą konieczność zaplanowania konkretnych wydatków oraz znaczącego określenia zadań dla obu stron.
Najważniejsze kroki procedury zaplanowania oraz przeprowadzenia szkolenia to:
- sfromułowanie zapytania oraz odesłanie przez firmę szkoleniową wstępnych informacji ofertowych,
- uzgodnienie podstawowych założeń organizacji projektu oraz wstępne zdiagnozowanie rezultatów osiągniętych po szkoleniu, a także metody poprowadzenia szkolenia.
WIĘCEJ INFORMACJI O NASZYCH TEKSTACH

Na tej stronie  często przeczytasz też na temat:
- pomiary zaangażowania menedżerów w dużych koncernach i małych firmach
- kwestionariuszy osobowościowe
- programy rozwojowe z rozwoju osobistego i menedżerskiego
- wyjazdy dla pracowników
- zarządzanie ludźmi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>