Badanie efektów cyklu rozwojowego

Posted on

Doświadczony przełożony rozumie na czym polega zyskowność prowadzonych inwestycji. Obecnie coraz częściej kierownicy personalni zostają wytypowani do zaprezentowania konkretnej oceny, ponadto zawierającej liczbowe aspekty zamierzonych rezultatów w zakresie HR.
Z dobrze zrealizowanej diagnozy cyklu szkoleń wypływa wiele korzyści.  Ludzie, którzy uczestniczą testują siebie, w jakim kierunku poczynili postępy. A kierownicy mają diagnozę na temat rozwoju pracowników. Szkoleniowcy mają informację, co muszą poprowadzić lepiej w czasie następnego takiego projektu szkoleniowego. Informacje do opracowania poniższych rad zaczerpnąłem stąd:
Assessment Lub Development
Pozyskane opinie uczestników, formularze ankiet i wyniki z przeprowadzonych szkolen, będą interesującą platformą wniosków do następnych, dużo innowacyjnych projektów szkoleniowych i działań w zakresie consultingu. Zwiększają także wiarygodność ludzi będących specjalistami w dziale kadr.
Badanie efektywności projektu szkoleniowego musi odpowiadać na kilka pytań:
- czy zakładane wyniki szkolenia zostały zrealizowane?
- w jakim stopniu udało się zrealizować odpowiedni wzrost operacyjnych umiejętności u szkolonych osób biorących udział w szkoleniu?
- w jakim stopniu prezentowany zakres merytoryczny oraz wiedza stały się odpowiedzią na oczekiwania szkolonych osób?
- w jaki sposób zdobyta kompetencja została integrowana i wnoszona do konkretnego zadania?
- jak bardzo wydatek związany ze szkoleniem jest zawierał się w marginesie opłacalności?
Wymienione kwestie wskazują, jak zadziałały wszystkie ćwiczenia, wykorzystane podczas szkolenia. Dzięki temu szkoleniowiec może wysnuć wnioski, jak ważne bywają: przeprowadzone badania potrzeb rozwojowych, nakreślenie zakresu tematycznego szkolenia, określenie  celów szkoleń, przygotowanie logistyczne warsztatów w obszarze gier i symulacji.
W drugim z tego cyklu rozdziale mojego poradnika opiszę typowe działania po projekcie szkoleniowym.
To tyle naszych wniosków.
Opracowanie:Filipi Iwański
Redaktor tego wpisu jest absolwentem wydziału prawa Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych z obszaru  programowania neurolingwistycznego. Posiada certyfikat Eksperta Sprzedaży Relacyjnej IHZ. Kieruje agencją treningową w Piotrkowie Trybunalskim.  Od trzynastu sezonów wykłada i opracowuje gry odnoszące się do komunikacji interpersonalnej w branży „public relations”.

NAJWAŻNIEJSZE TEMATY  BLOGA:
Audyty satysfakcji
Ocena 360 pracowników
Polityka HR w zdywersyfikowanej firmie
Innowacyjne zarządzanie personelem
Przyjazna kultura organizacyjna
Systemy motywacyjne
Oprogramowanie rekrutacyjne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>